• slide_zumba36_500x300.jpg
  • slide_lelle_DSCN5478_500x300.jpg
  • bo_IMG_0193_500x300.jpg
  • slide_zumba11_500x300.jpg
  • slide_tolerancia_baltazar_500x300.jpg
  • bo_IMG_0255_500x300.jpg
  • slide_sportnap_1030657_500x300.jpg
  • slide_helyismeretisetak_03_500x300.jpg
  • slide_vakacio-6b_500x300.jpg
  • slide_tanari_kepzesek_DSCF0555_500x300.jpg
  • slide_matek4_2_500x300.jpg
  • slide_12b_keringo_500x300.jpg
  • slide_farsang_bo_DSC_0420_800x600_500x300.jpg
  • slide_terem2_500x300.jpg
  • slide_elmenymuhely_P1120900_500x300.jpg
  • slide_muzeumi_fogl_3_38_500x300.jpg
  • slide_tihany_termeszetkozeli_01_500x300.jpg
  • bo_IMG_0350_500x300.jpg
  • slide_13a_tanc_500x300.jpg
  • slide_borzsony_alsos_152523_500x300.jpg
  • slide_farsang_bo_DSC_0069_500x300.jpg
  • slide_farsang_madarijeszto_500x300.jpg
  • slide_tauplitz_sitabor_0894_500x300.jpg
  • slide_tihany_termeszetkozeli_DSC04999_500x300.jpg
  • slide_bvilagos_DSCN9383_500x300.jpg
  • bo_IMG_0275_mod_500x300.jpg
  • slide_kisinoc_tabor_500x300.jpg
  • slide_muzeumi_fogl_3_31_500x300.jpg
  • slide_szentendre_belvaros_500x300.jpg
  • slide_rajzora_5873_500x300.jpg
  • slide_fobejarat_diakok_500x300.jpg
  • slide_irodalomtabor_DSCN0531_500x300.jpg
  • slide_nyaritaborok_33_500x300.jpg
  • slide_P1030826_500x300.jpg
  • slide_IMG_5936_500x300.jpg
  • slide_nyaritaborok_angol_9_500x300.jpg
  • slide_sportnap_1030703_500x300.jpg
  • slide_konyvtar_492_500x300.jpg
  • slide_hivogatoP1050010_500x300.jpg
  • slide_rakoczinap_alsos_500x300.jpg
  • slide_alsos_P1040866_500x300.jpg
  • slide_temahet_P1040333_500x300.jpg
  • slide_osztaly01_500x300.jpg
  • slide_nyaritaborok_12_500x300.jpg
  • slide_tauplitz_sitabor_0889_500x300.jpg
  • slide_golya201_45_500x300.jpg
  • slide_suliba_01_500x300.jpg
  • slide_helyismereti_0140315635_500x300.jpg
  • slide_farsang_bo_DSC_0133_500x300.jpg
  • slide_farsang_bo_DSC_0160_500x300.jpg
  • slide_kezitabor_P1080347_500x300.jpg
  • slide_korcsolya_7a_jegen_500x300.jpg
  • slide_bejarat_P1030484_500x300.jpg
  • slide_alsos_diakok01_500x300.jpg
  • slide_rakoczinap4324_500x300.jpg
  • slide_halloween_tok_500x300.jpg
  • slide_farsang_bo_DSC_0194_500x300.jpg
  • slide_sarkanyhajo_5291_500x300.jpg
  • slide_bringa_P1090835_500x300.jpg
  • bo_IMG_0287_500x300.jpg

Az általános iskolai beiratkozással kapcsolatos információkFontos időpontok

Hirdetmény az általános iskolai beiratkozásról (2019/20) pdf >>

Általános iskolai körzethatárok Szentendrén pdf (a Kormányhivatal honlapján 2019/20) >>

Pedagógiai Szakszolgálat ellátási körzete pdf (a Kormányhivatal honlapján 2019/20) >>

Nyilatkozat az életvitelszerű tartózkodásról pdf >>

Nyilatkozat a gyermek törvényes képviseletéről pdf >>

______________________________________________________________________

Testnevelés képességvizsgálat leendő elsősöknek

2019. március 22-én lesz az 1. évfolyam emelt szintű testnevelés osztályba jelentkezők képességvizsgálata 16.00-tól. Regisztráció március 11-20-ig. Jelentkezés csak előzetes regisztrációval lehetséges!

Amennyiben kérdésük van, forduljanak Kiss-Máté Ágnes intézményvezető helyetteshez.

Testnevelés képességvizsgálat leendő elsősöknek pdf >>

 

Gimnáziumi felvételivel kapcsolatos információk

Fontos időpontok!

Jelentkezéssel kapcsolatos információk

Az iskolánkba való jelentkezéshez ki kell tölteni a jelentkezési lapot. Ezen fel kell tüntetni az iskola pontos nevét és OM azonosítóját is.
Szentendrei II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola és Gimnázium
OM: 032580
Továbbá meg kell jelölni azon tagozatok kódjait is, amelyekre jelentkeznek. Az általános tantervű képzés kódja: 0001, a matematika tagozat kódja: 0002, az angol nyelvi tagozat kódja: 0003

Felvételikkel kapcsolatos információk

Matematikából és anyanyelvből egységes központi felvételi írásbeli vizsgát kell tenni a jelentkezőknek. Akik önhibájukon kívül eső ok (pl. orvos által igazolt betegség) miatt nem tudják megírni a felvételit, azok a pótló írásbeli felvételin pótolhatják ezt.

A jelentkezők az írásbeli vizsgán túl egy felvételi beszélgetésen vesznek részt, amelyen irodalmi – műveltségi kérdéseket kapnak, valamint az érdeklődési körükről, elképzeléseikről beszélgetünk velük.
Az angol nyelvi tagozatra jelentkezőknek a szóbeli meghallgatáson számot kell adniuk a nyelvtudásukról egy rövid tematikus társalgás, illetve olvasási és fordítási feladat során.
A matematika tagozatra jelentkezők a szóbeli meghallgatáson rövid feladatokon keresztül, megadott témakörökből adnak számot tudásukról, logikus gondolkodási készségükről.
A jelentkezési határidők, a meghallgatás témakörei és egyéb tudnivalók, valamint az időpontok honlapunkon olvashatók.

Tájékoztató az általános iskolák 2018-2019-es tanévben nyolcadik osztályos tanulói és szüleik részére a gimnáziumi képzésről pdf >>

 

A tanulói észrevételek és azok kezelése (a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 38. § (9) bekezdése, valamint a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 35. § (3) – (6) bekezdései alapján):

 - A központi írásbeli vizsga kiértékelt dolgozatait a vizsgázó és szülője 2019.01.25-én 8.00-16.00 között az iskola képviselőjének jelenlétében megtekintheti, azokról kézzel vagy elektronikus úton (pl. digitális fényképezőgéppel) másolatot készíthet, és – kizárólag a hivatalos javítási-értékelési útmutatótól eltérő értékelés esetén – az értékelésre észrevételt tehet

- A vizsgázó és szülője a javítási-értékelési útmutatótól eltérő értékelés esetén észrevételeit a megtekintést követő első munkanap végéig – tizenhat óráig – írásban adhatja le. Az észrevétel benyújtására nyitva álló határidő elmulasztása esetén egy napon belül lehet igazolási kérelmet benyújtani. Az igazolási kérelem benyújtási határideje jogvesztő.

 - Ha az írásbeli vizsgakérdésekre adott megoldás értékelésére a vizsgázó észrevételt nyújt be, az iskola az észrevételt érdemben elbírálja. Az iskola a bírálat eredményét határozat formájában, megfelelő indokolással, az észrevétel benyújtását követő három munkanapon belül írásban közli az észrevételt tevővel. 

- Ha az iskola által hozott döntés ellen a szülő, tanuló fellebbezést kíván benyújtani, ezt három napon belül írásban közli a vizsgát szervező iskolával. A határidő elmulasztása jogvesztő, a fellebbezés benyújtására meghatározott határidő elmulasztása miatt igazolásnak helye nincs.

 

Információk a Közösségi szolgálatról

Kedves Diákok!

A közösségi szolgálat dokumentálásához minden gimnáziumban tanulónak közösségi szolgálati naplót kell vezetnie, amelyet az osztályfőnökök osztanak ki. Az ellenőrzés megkönnyítése érdekében minden diák eléri azt a felületet, amit az osztályfőnökök vezetnek a teljesített órák számáról.

A nyilvántartáshoz szükséges felület itt érhető el >>

Amennyiben kérdésetek van ezzel kapcsolatban, forduljatok hozzám bizalommal.

Polencsik Judit

További fontos tudnivalók a közösségi szolgálatról

A közösségi szolgálat:

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény alapján (Magyar Közlöny 162. szám, 2011. december 29)

4. § (13) „A közösségi szolgálat: szociális, környezetvédelmi, a tanuló helyi közösségének javát szolgáló, szervezett keretek között folytatott, anyagi érdektől független, egyéni vagy csoportos tevékenység és annak pedagógiai feldolgozása”.

6. § (4) „Az érettségi vizsga megkezdésének feltétele ötven óra közösségi szolgálat elvégzésének igazolása.”

97. § (2) „Az érettségi vizsga megkezdéséhez a közösségi szolgálat végzésének igazolását először a 2016. január 1-je után megkezdett érettségi vizsga esetében kell megkövetelni.”

Mi a közösségi szolgálat célja? A kérdésre Dr. Hoffmann Rózsa, az Emberi Erőforrások Minisztériumának köznevelésért felelős államtitkára a következő választ fogalmazta meg: “…az iskolai közösségi szolgálat célja, hogy a fiatalok jobban figyeljenek oda embertársaikra, és erősödjön bennük a társadalmi érzékenység”.

A közösségi szolgálat az alábbi területeken működhet

  1. az egészségügyi,
    b) a szociális és jótékonysági,
    c) az oktatási,
    d) a kulturális és közösségi,
    e) a környezet- és természetvédelmi,
    f) a katasztrófavédelmi,
    g) az óvodás korú, sajátos nevelési igényű gyermekekkel, tanulókkal, az idős emberekkel közös sport- és szabadidős tevékenység.

Egy-egy diák legalább három különböző területen próbálja ki magát és így gyűjtse össze az 50 órát.

Mit nevezünk iskolai közösségi szolgálatnak?

 

Az iskolai közösségi szolgálat egy szervezett keretek között (iskolai osztály, csoport, évfolyam, szakkör, diákönkormányzat) végzett tevékenység, amely a helyi közösség érdekeit szolgálja, miközben biztosítja a résztvevők személyes fejlődését és tanulását is. Ilyen tevékenység lehet például segítségnyújtás rászorulóknak, műsor, beszélgetés egy idősek otthonában vagy gyermekotthonban; kórházi játszóház szervezése beteg gyerekek számára; korrepetálás, mentorálás hátrányos helyzetű gyerekek körében; városi jótékonysági rendezvények és programok lebonyolításában való részvétel; a helyi park kitakarítása, iskola vagy óvoda udvar játékainak rendbehozatala; karácsonyi ajándékgyűjtő akció, ruha és élelmiszergyűjtés; állatmenhelyen karbantartási munka végzése és kutyasétáltatás… és a sort folytathatnánk szinte a végtelenségig. (További ötleteket várunk.)

 

Ezen tevékenységek kettős célt szolgálnak. A csoport és az egyén nem „csak” tesz valamit a köz javára, megold egy problémát, és értéket teremt, hanem tanul is közben: együttműködést, konfliktuskezelést, empátiát, kreatív gondolkodást, projekttervezést, felelős döntéshozatalt, fejleszti a szociális érzékenységét, és a közösség iránt érzett felelősségét növeli. A diákoknak olyan tanítási-tanulási folyamata, módszere, mely az élményekre alapoz. Fontos része az önreflexió és az értékelés. A diákok aktívan részt vállalnak a szolgálat szervezésében, kiválasztásában is. Feladatuk az is, hogy bemutassák szolgálatuk, tapasztalatuk hogyan járult hozzá fejlődésükhöz, mit tanultak belőle.

 

Dokumentáció:

A közösségi szolgálat dokumentálásának kötelező elemeként a tanuló

a) naplót köteles vezetni, amelyben rögzíti, hogy mikor, hol, milyen időkeretben és milyen tevékenységet folytatott, milyen élményeket, tapasztalatokat szerzett,

b) jelentkezési lapot kell kitöltenie, amely tartalmazza a közösségi szolgálatra való jelentkezés tényét, a megvalósítás tervezett helyét és idejét, valamint a szülő egyetértő nyilatkozatát.

Az iskola vagy a fogadó intézmény a közösségi szolgálat teljesítéséről igazolást állít ki két példányban, amelyből egy példány a tanulónál, egy pedig az intézménynél marad. A tanulói példány másolata az osztályfőnöknél kerül letétbe. Az 50 óra teljesítése bekerül a bizonyítványba is.

Gyakorlati tanácsok:

Fontos, hogy a diákok időben elkezdjék a közösségi szolgálatot, hiszen apránként tudják az 50 órát teljesíteni (alkalmanként 1-3 óra számolható el úgy, hogy az oda- és visszautazás nem számít bele).

Közösségi szolgálattal kapcsolatos információk

Azok a diákok, akik nyáron közösségi szolgálatot végeznek, vagy a kis könyvükbe tudják beíratni a teljesített órákat, vagy az alábbi minták alapján kérjenek igazolást!

Közösség szolgálat igazolás, segédlet Közösségi szolgálat igazolás minta>>

Lehetőség az iskola támogatásáraEgyütt az iskoláért!

Kedves Szülők!

Minden adózónak lehetősége van rendelkezni az általa befizetett adó 1%-ának felhasználásáról. A lehetséges kedvezményezettek körébe a RÁKÓCZI ALAPÍTVÁNY is beletartozik.

Köszönjük mindazoknak, akik elmúlt években is úgy rendelkeztek, hogy iskolánk alapítványát támogatják ily módon.

Ezúton is szeretnénk kérni, hogy a 2015. évi adójuk 1%-ának felajánlásával továbbra is segítsék a Rákóczi Alapítvány céljainak megvalósulását.

1 9 1 7 7 4 2 1 - 1 – 1 3
RÁKÓCZI ALAPÍTVÁNY

Az alapítvány támogatásával 2016-ban is  >>

Digitális támahétDigitális témanap 4. évfolyam

Szerettünk volna lehetőség szerint a gyermeki képzeletet megragadni, mely még hisz a csodákban, és természetfeletti erőkben, eseményekben. Éppen ezért gondoltunk a Varázslóiskola témakörre, mely ezeket a dolgokat feleleveníti, magával ragadja őket és élvezetessé teszi ezt a témahetet.
A varázslóiskola sütés nélküli sütemények gyűjtésével kezdődődött az interneten, melyeket elkészítve fel is kellett tálalni a témahetet lezáró bálon.
A bálhoz kapcsolódva varázslatos étlapot kellett csoportokban készíteniük Word alkalmazással, majd Power Point-tal báli meghívót. Természetesen nem maradhatott el a zene sem, melyet szintén a Youtube-ról varázsoltak. Fényképezőgéppel, telefonnal varázstárgyakat készítettek, melyek hétköznapi eszközök, csak a fényképészeti technikákkal váltak varázslatossá, titokzatossá és felismerhetetlenné. Ezek, valamint a hét folyamán készült fényképek adták a bál hátteréül projektorra kivetített dekorációját.
A héten bekapcsolódott a Mobilis Közhasznú Nonprofit Kft. Szakmai és módszertani vezetőjeként Mészáros Péter, aki web kamerás előadást prezentált a gyerekeknek a következő tartalommal:
A Varázslóiskolához híven kicsit kémia+fizika felhangú, „varázslatos” mutatványokkal:

  • folyékony nitrogénnel lufi zsugorítás, lufi szilánkos törése, és lufi felfújása durranásig, varázsköd: (gomolygó vízpára foly. nitrogénnel)
  • elefántfogkrém (hidrogénperoxid és káliumjodid+mosogatószer összeöntve: hirtelen óriási habot csinál)
  • házisárkány effektus (kapcsos korpafű spórával („sárkányfű porral”) tűzfújás gázlángon keresztül, hirtelen villanó 1 m3-es tűzfelhő)
  • labda táncoltatás (levegőáramban benne maradó labda)
  • varázsfolyadékok (a gesztenyeág aesculin tartalma és a tonic kinintartalma UV fényben kékesen fluoreszkál)

Rendhagyó matematika órát tartottunk nekik, melyen a törtek gyakorlása volt a fő tanítási cél, és ami kapcsolódott minden fent nevezett elképzeléshez.

Galéria

loader

ÖKOISKOLA

Határtalanul pályázat