Digitális témanap 4. évfolyam
Szerettünk volna lehetőség szerint a gyermeki képzeletet megragadni, mely még hisz a csodákban, és természetfeletti erőkben, eseményekben. Éppen ezért gondoltunk a Varázslóiskola témakörre, mely ezeket a dolgokat feleleveníti, magával ragadja őket és élvezetessé teszi ezt a témahetet.
A varázslóiskola sütés nélküli sütemények gyűjtésével kezdődődött az interneten, melyeket elkészítve fel is kellett tálalni a témahetet lezáró bálon.
A bálhoz kapcsolódva varázslatos étlapot kellett csoportokban készíteniük Word alkalmazással, majd Power Point-tal báli meghívót. Természetesen nem maradhatott el a zene sem, melyet szintén a Youtube-ról varázsoltak. Fényképezőgéppel, telefonnal varázstárgyakat készítettek, melyek hétköznapi eszközök, csak a fényképészeti technikákkal váltak varázslatossá, titokzatossá és felismerhetetlenné. Ezek, valamint a hét folyamán készült fényképek adták a bál hátteréül projektorra kivetített dekorációját.
A héten bekapcsolódott a Mobilis Közhasznú Nonprofit Kft. Szakmai és módszertani vezetőjeként Mészáros Péter, aki web kamerás előadást prezentált a gyerekeknek a következő tartalommal:
A Varázslóiskolához híven kicsit kémia+fizika felhangú, „varázslatos” mutatványokkal:
- folyékony nitrogénnel lufi zsugorítás, lufi szilánkos törése, és lufi felfújása durranásig, varázsköd: (gomolygó vízpára foly. nitrogénnel)
- elefántfogkrém (hidrogénperoxid és káliumjodid+mosogatószer összeöntve: hirtelen óriási habot csinál)
- házisárkány effektus (kapcsos korpafű spórával („sárkányfű porral”) tűzfújás gázlángon keresztül, hirtelen villanó 1 m3-es tűzfelhő)
- labda táncoltatás (levegőáramban benne maradó labda)
- varázsfolyadékok (a gesztenyeág aesculin tartalma és a tonic kinintartalma UV fényben kékesen fluoreszkál)
Rendhagyó matematika órát tartottunk nekik, melyen a törtek gyakorlása volt a fő tanítási cél, és ami kapcsolódott minden fent nevezett elképzeléshez.