Szentendrei II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola és Gimnázium

 

 

 

 

 

szechenyi terv plussz 2024 kicsi

Iskolán 8. osztályos tanulói az alábbi kémia projektben vettek részt. 

A projektfeladat címe: Ezt én készítettem

Tartalma: sajátkezűleg kell elkészíteni valamilyen tárgyat, ami lehet valamilyen használati tárgy, ajándéktárgy, stb...

Készülhet bármilyen anyagból, akár többféléből is: papír, fonal, fa, műanyag, élelmiszer alapanyag: liszt, cukor, stb......, hulladék

A tárgy alapanyagait, a készítés lépéseit, pontokba foglalva l. pontosan le kell írni.

A tárgy készítésének folyamatáról három foto készüljön, különböző készültségi állapotban. Az utolsó fotón a már az elkészült tárgy legyen a készítőjével együtt.

Beadandó dokumentáció:

1 db A4-es oldalon az alapanyagok, folyamat leírása pontokba szedve, felsorolásként.

1 db A4-es oldalon a három foto.

A tárgy mellékelése esetleges, ha szállítható, szívesen veszem, ha nem, elég a fotó.

Formai követelmények:

  • számítógéppel elkészített dokumentum (akinek nincs gépe a könyvtárban elkészítheti a dokumentumot)
  • cím középre zárt, alatt középre zártan név, osztály
  • szöveg: Times 12-es betűméret, sorkizárt tördelés, 1,5 sortávolság, 
  • képek. három kép egymás alá szerkesztve, alatta egy mondat magyarázó szöveg

Beadás módja:

  • Aki ki tudja nyomtatni, attól kérem, hogy tegye meg.
  • Aki nem tudja kinyomtatni, attól azt kérem, hogy emailben küldje el a sziirfiges email címéről csatolmányként a fájlokat.
  • A fájlnévben a saját neve_szöveg (pl. Kis Mici_szöveg, illetve saját név_kép (pl. Kis Mici_kep) legyen feltüntetve

Értékelési szempontok:

  1. ötletesség
  2. alapanyagok érdekessége
  3. elkészült tárgy minősége
  4. dokumentumok minősége

 

Tehetséggondozás, költészet napi projekt

Az iskolai tehetséggondozás szerves része a nyelvi – ezen belül a magyar és idegen nyelvi – tehetségek gondozása.

2025. április 11-re egy kreatív, alkotói pályázatot hirdettünk meg: az iskola bármely diákja (1-12. évfolyamig) bármilyen önálló, saját irodalmi alkotással pályázhatott.

11 pályamű érkezett, vers és próza vegyesen. 4 alsós, 5 felsős és 2 gimnáziumi mű érkezett, egy diák prózát és verset is beadott.

A művek a saját életkoruknak megfelelő szinten jók voltak, és volt egy-két kiemelkedően jó alkotás, tehetséges diák is. Az alsósok elsősorban versekkel pályáztak, ritmusos, rímes vidám műveket adtak be, leginkább a tavaszról. A felsősök meséket, mítoszokat írtak prózában, a versek pedig már komolyabb tartalmat, lelki folyamatokat tükröztek – egyben sokrétűbbé vált a képi világ, összekapcsolódott a lelki jelenségekkel. A forma mellett a tartalmi kompozíció is egységesebbé, kerekebbé vált néhány diáknál. A gimnazisták a verses formát szabadabban kezelték, elsődlegesen a gondolatok és érzések uralták a műveket – egyben összetettebbé, gazdagabbá vált a vers.

A pályázatokat két gimnáziumi magyartanár kolléga értékelte, minden egyes alkotásról írtak személyes méltatást, visszajelzést a diákoknak. Emellé kaptak mindannyian oklevelet és egy apró ajándékot (ami az írással kapcsolatos volt) a költészet napján. Április 11-én egy kis ünnepséggel emlékeztünk meg József Attila születésnapjáról, egyben ekkor nyitottuk meg a „verskiállítást” a diákok műveiből – ekkor kapták meg az oklevelet, a személyes visszajelzéseket és az ajándékot. Az ünnepség nagyon jól sikerült, még egy kis kórus is alakult, ami egy megzenésített József Attila verset énekelt el. A nézelődő és érdeklődő diákok is nagyon élvezték, sokan olvasták a kiállított műveket.

A pályázó költőpalánták nagyon örültek a műveik kiállításának, az ajándéknak, és nagyon sokan megköszönték a személyes visszajelzést, biztatást is (a szülők is pozitív visszajelzést kaptunk).

A program sikerét nemcsak az kreatív alkotás öröme adta, hanem az önkifejezés, a szabad téma- és formaválasztás is biztosította. A gyerekek örömmel alkottak, a többiek örömmel és büszkén olvasták a társaik műveit. Biztosak vagyunk benne, hogy ennek hatására többen is fognak majd próbálkozni az alkotással – és ez a tehetséggondozás első lépése, a motiváció. 

A pályázó gyerekek névsora:

  • Kovács Panni 3.b
  • Hugyecz Blanka 3.b
  • Balázsi Nimród 3.b
  • Várady Szabó Ida 3.b
  • Roszoka Katalin 6.a
  • Székely Anna 6.a
  • Tóth Emma 6.a
  • Majzik Ödön 7.a
  • Domonkos Péter Ferenc 9.A
  • Göllner Sára 10.B

Köszönjük a diákoknak és a tanároknak, hogy részt vettek a költészet napi projektben!

Tehetség-csoport